Boekrecensie: Raspberry Sassafras

Leeftijd Doel: 2-8 jaar oud

Auteur: Allison Holland

Pagina van de auteur: Allison Holland

Boekaankooppagina: LULU – $ 13,59 USD vandaag, $ 15,99 USD routineprijs

Social Media Links: nvt

Het verhaal

Raspberry Sassafras is een kinderverhaal over Jane en haar koe genaamd Raspberry Sassafras. Hoewel ik niet begrijp waar die gekke naam vandaan kwam, begrijp ik dat Raspberry op een gegeven moment een boerderijkoe was. Jane en haar huishouden reisden ooit naar een boerderij om een ​​hond te krijgen. Gelukkig voor alle betrokkenen koos Jane in plaats daarvan een enorme bruine en witte “puppy”. Die “puppy” was Raspberry, de koe, evenals Jane en Raspberry werden uiteindelijk de allerbeste vrienden.

Nadat Raspberry Home had gebracht, toont onze auteur (Allison Holland) ons het uitstekende leven dat Jane deelt met haar in de enorme stad. We ontdekken ook een aantal dingen over koeien, waaronder twee enorme geheimen: koeien kunnen vliegen en praten!

De beste vrienden!

Een van de allerbeste dingen van dit boek is precies hoe leuk, licht en gelukkig het verhaal is. Het is een beetje langer dan het gebruikelijke kinderboek, maar het sleept nooit aan, want van precies hoe goed geschreven het is. Onze auteur heeft er ook voor gezorgd dat de personages altijd worden deelgenomen aan een leuke activiteit. En zowat alle van deze activiteiten die ze doen, houden je jongeren waarschijnlijk ook leuk. Van het eten van ijs, noedels, evenals aardappelchips (en bloemen) tot knuffelen in een gezellig bed, er is hier niets waar een jong kind niet aan zal associëren.

Gerelateerde vier belangrijke tips voor het opvoeden van een peuter

Het beste aan dit verhaal is het verrassende einde. Het verhaal lijkt een typisch (ongelooflijk schattig) verhaal te zijn over een vrouw en haar huisdierkoe. Dat wil zeggen, tot Raspberry besluit om te beginnen met vliegen en te praten! Mijn bit -man vroeg onmiddellijk of koeien zouden kunnen vliegen, evenals ik een uitstekende tijd had om te spelen in wat het verhaal hem liet zien. Ik zal het hele verhaal niet verpesten, maar het volstaat om te stellen dat ik lachte, mijn jonge kind lachte, en ik begrijp dat hij zich nog steeds afvraagt ​​of koeien al dan niet rond het veld van zijn opa vliegen. Ik vind het leuk als een auteur speelt met de verhaallijn, en ik geloof dat Allison een uitstekende taak heeft verricht met Raspberry Sassafras.

Als je het boek hebt bekeken, begrijp je deze illustratie!

De illustraties

Toen ik de bovenstaande illustraties uitlegde, noemde ik ze eenvoudig en schattig. Dat is precies wat ze zijn, maar in hun eenvoud heb ik niet het gevoel dat de illustraties iets missen. Ik heb zelfs het gevoel dat er een niveau van briljant is in wat Allison Holland hier heeft gedaan. Zie, het is een opzettelijke optie om de interesse van uw kind te brengen voor de belangrijke dingen op de pagina. Het is ook een opzettelijke optie om de tekens door te laten stralen. In Raspberry Sassafras zal je kind geen tijd besteden aan het kijken naar ingewikkelde bloemen, maar in plaats daarvan zal de uitdrukking van Jane kijken als frambozen vliegt met de lucht.

Wat ik hier echt leuk aan vind, is dat het bij kinderen begrijpt. Terwijl ze luisteren naar de woorden in het verhaal, kunnen ze dat koppelen aan de foto’s die ze in het boek zien. Het maakt het ook eenvoudig voor hen om woorden aan de afbeeldingen te koppelen, evenals dat het begrijpend lezen kan stimuleren. Als je een leraar bent, begrijp je precies hoe belangrijk dit is.